Leverans - Retur
Villkor för frakter, leveranser och returer

Frakt och leverans

Val av fraktsätt från oss sker med automatik och beror på vikt och/eller storlek på beställningen.
En lagerprodukt tar i normala fall 1-2 dagar att plocka och packa + leveranstid.
En produkt som behöver tillverkas kan ta 3-4 beroende på antal + leveranstid.
Vi använder Posten brev och paket, ibland även paket med DB Schenker.
Porto och en hanteringskostnad tillkommer alltid om inget annat framgår.
Fraktpriserna är för leverans inom Sverige.


Hur returnerar jag min vara
?

Kontakta vår kundservice för att meddela att du avser göra en retur. Fyll i Konsumentverkets returblankett som du finner här. Ytterligare instruktioner kring hur du går tillväga finner du på returblanketten. Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt från oss till dig kommer att återbetalas. Vi kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Vi rekommenderar dig att returnera försändelsen på ett vis som gör att försändelsen anländer till vår returadress. Vi har ingen möjlighet att lösa ut paket på postombud.

Returadress
ÅTTA.45 TRYCKERI AB
Märk med: Socialstyrelsens Publikationsservice
Box 327
791 27 Falun

Undantag från ångerrätten.

  • Ångerrätten gäller inte för varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla.
  • Ångerrätten gäller inte för en tjänst där fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen.
  • Ångerrätten gäller inte för lösnummer av en tidning eller tidskrift.
  • Ångerrätten gäller inte trycksaker som tillverkas vid beställning, en så kallade (PoD), Print on Demand är en trycksak som produceras vid beställning.

Återbetalning/Kreditering
En återbetalning/kreditering sker till det ursprungliga betalsättet, vilket normalt sker inom 10 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Återbetalning kan enbart ske till samma kort som användes vid köptillfället och enbart till kort som är utfärdade i Sverige och till svenska bankkonton. 

Om du valt faktura som betalsätt och redan hunnit betala in beloppet, vänligen kontakta DIBS Payment Services AB på telefon +46 0340-59 61 14 för vidare hjälp.

Övriga villkor 
Publikationer som är slut i lager går inte att boka eller förboka eftersom produkten kanske utgår eller ska ersättas med en ny publikation.
Kontakta vår beställningsservice omgående om du vill ändra/makulera din beställning eller returnera en publikation.
Bifoga beställning/betalkopia vid retur. Du har två veckors returrätt.